sunnuntai 13. tammikuuta 2013

Vanha nainen hupsutteli

Naapurinni Garebe, Etelä-afrikassa, halusi tutustuttaa minut siskonsa perheeseen. Siskokset menivät keittiöön valmistamaan tarjottavia ja minä jäin muutaman nuoren miehen kanssa olohuoneeseen. Pojat olivat uteliaita tietämään koulutuksestani, Suomesta, töistäni... He olivat hämmentyneitä siitä, että tein vapaaehtoistyötä, siis työtä ilman palkkaa. Yksi pojista rohkaistui kysymään:
-Oletko sinä nunna tai jotain?
Poikien kasvot saivat kysymyksen myötä pyhästelevän ilmeen.
Nunnuudella on kai sellainen vaikutus.
Minuun iski pikku veitikka ja vastasin kysymyksen jälkimmäiseen osaan, sillä olenhan minä JOTAKIN.
- MMMM mmm, sanoin ja nyökytin.
Pyhyysilme vain voimistui poikien kasvoilla.
Hetken kuluttua toistin pojan kysymyksen.
- Minä vastasin siihen jälkimmäiseen osaan, sanoin. Olen minä JOTAKIN, mutta en nunna!
Pojat nauroivat makeasti.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti